Marcos Armenteros, Consciència
divendres 19.04.13no podemos tener prisa para mejorar, tenemos que confiar en nuestros hijos como vehículo de la lucha por los derechos sociales
el cambio no vendrá solo, en cada uno de nuestros hijos hay potencialmente muchas personas
la huelga de hambre significó expresar "no quiero vivir de cualquier manera"
el estatuto de los trabajadores nos afecta a todos por igual
Arcadi Oliveres, Aprenem
dissabte 20.04.13la catastrofe educativa es diu Pla Bolonya
els bancs s'han de deixar enfonsar i els banquers s'han de jutjar
els primers grans estafadors: els bancs i el primer dels el banc de Santander
a les estructures universitàries s'està observant un retorn al franquisme
una amenaça tremenda que hauríem d'abandonar ara mateix (l'euro)
a Espanya mana molt més el Sr. Botín que el Sr. Rajoy
Àngels Vives, Grup Humà
diumenge 21.04.13les xarxes socials no ha de substituir les reunions on ens seiem tots a prop i ens mirem
l'espontaneïtat no oculta el mètode de treball en un grup
dels infants també aprenem metodologies de treball en grup
s'ha de promoure la democràcia participativa als infants des de petits
Ada Colau, Empoderament
dilluns 22.04.13les accions de solidaritat que supleixen mancances de l'administració han de plantejar-se des de la crítica
el dret a l'habitatge reconegut però contínuament vulnerat
som molts els que pensem que sí que podem
la movilització serveix, els bancs i els principals partits polítics estan molt nerviosos
vivim en una democràcia segrestada
som el país amb més habitatges buits i més desnonaments
Sònia Farré + Marc Casanovas + Ainoa Alanís, Drets
dilluns 22.04.13les retallades no solucionaran el problema
no hem de sucumbir al discurs oficial de la crisi, que va començar dient-nos que havíem viscut per sobre de les nostres possibilitats i ara s'esforça en fer-nos creure que no hi ha res a fer
la lluita col·lectiva amb coherència personal
s'ha de saber treballar en grup, hi ha un canvi de com concebre l'educació
hi ha un canvi significatiu amb la creació d'un nou marc jurídic
el problema és el mateix des de tots els àmbits
si no fem res, les agressions als nostres drets aniran a més
Teresa Forcades, Llibertat
dimarts 23.04.13el moment de dir prou va ser ahir, s'ha de governar des del poble
no hi ha un sol acte o gest d'amor que sigui en va
el fracàs en l'educació és l'homogeneïtzació
és greu que els nens no tinguin temps de badar, que és l'avantsala de la creativitat
no es fracassa mai quan un fa les coses des del cor
és possible trencar esquemes
volem una Catalunya independent però sobretot diferent
l'objectiu és la recuperació del subjecte polític
Rosa Cañadell + Àlex Castillo + Montse Ros, Resistència
dimecres 24.04.13la LOMCE s'ha fet sense rigor científic
la LOMCE, políticament, és centralitzadora i el currículum deixa fora de les troncals la creativitat
un objectiu de les retallades es la privatització
amb l'educació no es pot fer negoci, no es pot posar-la al servei del capital
els governs volen posar l'educació al servei de les empreses
l'educació no pot deixar de ser un dret universal per passar a ser una inversió
la LOMCE no ve d'una valoració seriosa del sistema educatiu
la LOMCE vol segregar a l'escola perquè el mercat disposi de mà d'obra barata
no podem educar nens del segle XXI en una escola del segle XIX
hem d'intentar que l'escola pública es salvi, fer esforços, però, exigència a qui li toca
Maria Rosa Bruguera + Marçal Tarragó + Elisenda Guarro + Jaume Oriol +Carme Sánchez, Participació
dimecres 24.04.13la titulació té importància... però crec que hi ha d'haver-hi una gran vocació, ganes d'ajudar als nanos
els mestres ens cansem que cada vegada que canvia el govern la primera cosa que toquen, si us fixeu, és l'educació
amb la vaga del 24A al 2M comença un període d'efervescència democràtica
abans es deien guarderies i no escoles bressols es creaven a les empreses per a tenir cura dels nens, guardar-los
el lema de la tancada va ser guarderies públiques per a tothom
penso que tot el que és reivindicatiu s'ha de fer perquè no saps mai si no fessis res com aniria
...la necessitat ve de la primera gran generació de dones que s'incorporen massivament al món del treball i la necessitat de passar del pàrking a una escola bressol o llar d'infants
l'escola pública és la única cosa que garanteix la cohesió social
els uns s'ajudaven als altres a pagar la quota indicativa
David Izquierdo + Josep Miquel Enguix, Cogestió
dijous 25.04.13el problema de la retallades a la TV3 és la gran desconeguda
tv3 i catalunya ràdio les dues emissores que formen part de la corporació catalana de mitjans audiovisuals han patit les retallades del sector públic..també som víctimes d'això que està passant
com sempre els treballadors hem d'assumir la part més important de les retallades (sous, salaris i treballadors)
l'externalització de les empreses privades(Antena 3 i Telecinco)no es pot comparar amb un servei públic
quin model volem? una televisió barata però que doni feina a molta gent o una televisió molt cara i que doni una estabilitat a poca gent
si al model de TV pública durant 30 anys és el de TV3 i si al model el canvien, si aquest model es veu afectat es veurà afectada la qualitat, i es veuran afectades totes aquestes conquestes de 30 anys i del que estem orgullosos
per 10 cèntim al dia quina empresa d'ADSL dona tots el serveis que donem nosaltres (TV3)
no sé si la solució és la cogestió però el que hi ha ara realment no pot ser
creiem que durant un quants anys, durant molts anys s'ha fet la feina molt ben feta des de la corporació
Jordi Mateu, Respecte
divendres 26.04.13com funciona el sistema educatiu esta condicionada per la pregunta de que necessita a la societat, com ha de ser la societat, per mi la pregunta fonamental és que necessiten els nens
tant els partits polítics de dreta o esquerres, però amb diferències significatives, veuen en els petits com un mitja per aconseguir tirar endavant un model de societat que els adults tenim
el sistema educatiu es la base del sistema econòmic
tinc la sensació que el sistema econòmic i social i les injustícies que generen... bàsicament es sustenta amb les identitats de les persones que dia a dia mantenim aquest sistema
no és un bon camí pretendre canviar el món a base de lluites de poder
l'objectiu, des de l'escola viva, no és construir models social sinó com ens relacionem amb els altres
vaig entendre... una mentida que ens venen, que el dret a decidir les escoles és un dret virtual
escolarització i educació son dos termes diferents i normalment s'equiparen
estimar algú no és dir-li què ha de fer, no és hiperprotegir, no és motivar
l'escola pública es aquella que és de les persones, del poble, aquella en que les famílies tenim la possibilitat de triar aquella opció educativa que considerem més adequada
Rubén Rodríguez, Relacions
dissabte 27.04.13los cuentos sin imágenes permiten que sea el niño quien se haga la propia imagen de la historia
los cuentos son ensayos sobre la realidad
es importante que todo el mundo se sienta a gusto escuchando el cuento
los cuentos no son descripciones, son acciones. Esto permite al niño que lo escuche que se forme su propia imagen mental
lo que se gesta con los cuentos orales es una relación de persona a persona
Eva Jansa + Esperança Garcia Costas + Teresa Núñez de Arenas + Maria Vinuesa + Salvador Chivas + Arantza de la Casa + Marta Caño + Joan Subirats + Miquel Àngel Essomba + Mikel Pau Casado Buesa + Teresa Gómez-Fabra Gala + Jordi Adell, Projecte
dissabte 27.04.13l'educació serà compartida o no serà
els infants han de ser protagonistes de l'educació. A les famílies i mestres no se les pot demanar el que no els correspon
l'escola pública ha de ser per a tothom, garantir la igualtat d'oportunitats i corregir desigualtats socials
el repte més difícil que tenim és canviar les nostres mentalitats
no tot el que hem fet des d'allò públic no està ben fet. Defenso allò públic; no defenso el que passa dins d'allò públic (jSubirats)
no estem en una crisi sinó en alguna cosa més de fons
vivim en una societat on la gestió del temps no és òptima (maEssomba)
les escoles no són fruits de l'arquitectura, són edificis construïts que no responen a necessitats
l'actitud de l'adult mata la creativitat no l'escola (eJansa)
les societats tenen problemes, la universitat departaments (jSubirats)
els nens pensen amb les mans i a mida que es fan grans es va deixant (mVinuesa)
educació emocional és fomentar els coneixements artístics (maEssomba)
educació emocional és aprendre amb emoció, educar en la curiositat
l'estructura d'aula universitària hauria de ser com la de 0-3, bressol
la universitat és antiga, jo sento que sóc l'intermediari entre el saber i la ignorància (jSubirats)
créixer es una vivència, aprovar és alguna cosa que et diu algú (jAdell)
hem de trencar les parets amb l'entorn, l'educació no és només un problema dels que estan implicats
pensem en públic perquè fomenta d'allò col·lectiu, privat fomenta d'allò individual
l'escola ha de saber gestionar la diversitat lingüística parlant de la immersió i el català (maEssomba)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada